KONTAKTNUMRE: Problemer med: TV signalet tlf.: 4332 4700 -- Bredbånd Tlf.: 7070 4040 - Regninger, pakkeskift m.v. tlf.: 7695 8418

Har du problemer med dit Internet?

 

Vores kabelnet i HL-Net er “state-of-the-art” indenfor branchen og findes IKKE hurtigere eller bedre.

Det betyder imidlertid ikke at kabelnettet er ufejlbarligt.

 

Der er groft sagt tre former for fejl.

 

    1. Fejl i kabelnettet
      Ved fejl i anlægget betyder det at din internetforbindelse enten er langsom, men i næsten alle tilfælde er signalet helt væk.
      Hvis fejlen er i kabelnettet, så vil dine nærmeste naboer opleve 100% den samme fejl.
      Oplever du at signalet helt mangler, så spørg dine naboer, inden du fejlmelder.

 

    1. Fejl i din Router
      Hvis der er fejl i din router, så vil du i næsten alle tilfælde opleve, at du ikke har noget Internet signal, hvorimod dine naboer ikke oplever problemer. Spørg derfor din nabo før du fejlmelder om han/hun har samme problem.

 

  1. Problemer med Wi-Fi
    Dette er en af de mest almindelige problemer. Det er de færreste der ved at man meget nemt kan placere sin router forkert, f.eks. bag en skærm eller tæt på en radiator, eller i den ene ende af huset. Dette kan forringe signalet med mere end 90%, og du vil opleve Wi-Fi som faktisk er ubrugeligt.
    Hent appén “100% Wi-Fi” der både hurtigt og enkelt men også på dansk kan fortælle dig om du har placeret din router det mest optimale sted i din bolig.
    Vent med at fejlmelde indtil du har prøvet med “100% Wi-Fi appén”.
    Vi har lavet en checkliste som du bør gennemgå, hvis du har problemer. 

Læs mere om YouSee´s Wi-Fi booster.
Læs mere her

Wi-Fi checkliste:

YouSee´s gode råd til bedre Wi-Fi: Læs mere og se videoerne

Computerworlds gode råd: Læs dem her

Udstyr der kan forlænge Wi-Fi signalet: https://yousee.dk/bredbaand/wifi-booster.aspx

Appén “100% Wifi” kan checke hvor stærkt dit signal er lige der hvor du står, en stor hjælp til at løse Wi-Fi problemer. Find “100% Wi-Fi”  i din “App store”, den er gratis.

Et medlem kontakter foreningen for at melde sig ud. Der bliver spurgt ind til hvorfor man ønsker at melde sig ud.
Medlemmet fortæller, at når døtrene er hjemme i weekenden, beklager de sig over dårlig dækning ude på deres værelser.

Vi spørger ind til hvor routeren er placeret og den står bagved computerskærmen, ved siden af radiatoren på kontoret i den anden ende af huset.

Vi foreslår om ikke de kunne prøve at sætte routeren op på en taburet oppe på bordet, næste gang døtrene kommer hjem, og det indvilger medlemmet i.

14 dage efter ringer medlemmet og siger “Tusind tak for hjælpen, det var lige det der skulle til, nu virker det”

Routeren/modemet var placeret ved en radiator og en stor computer skærm, og det tog faktisk al signalet. Ved at flytte routeren væk fra radiator og skærme, kunne signalet uden problemer dække medlemmets bolig.

 

Serviceteknikeren er på besøg ved et medlem der ønsker at streame TV fra en Chrome Cast. TV og Chromecast står op af den samme væg så det er ikke noget problem.

14 dage senere ringer medlemmet og beklager sig over at det virker ikke mere.

Medlemmet bliver besøgt og der er nu møbleret rund i stuen sådan at Tvét er flyttet over til den modsatte væg, sådan at skærmen er imellem Chromecast enheden og routeren.

TV-skærmen hindrer signalet fra at nå fra routeren/modemet til Chromecasten.

Teknikeren er tilkaldt da Wi-Fi ikke kan nå sønnens værelse 10 meter væk.

Routeren står op af en væg, og værelse ligger 10 meter væk på den anden side af muren. 

Teknikeren bruger “100% Wi-Fi” app’en og finder ud af, at hvis routeren flyttes 30cm væk fra væggen, så er der perfekt signal hos sønnen på værelset=familieroen er genoprettet.

Routeren/modemet skal i dette tilfælde sende 5-6 meter langs/igennem en mur og det stopper signalet fra routeren.

 
Har du problemer med dit Internet?

Du skal fejlmelde dit problem til YouSee på tlf.: 70704040.
YouSee´s medarbejdere er uddannet til at forsøge at afhjælpe via telefonen (80% af alle problemer løses via telefonen)
(Ja du skal ringe igen, hvis du tidligere har fejlmeldt til dem)

Kan de ikke løse dit problem via telefonen,  skal du bede om at få tilsendt en tekniker.
Efter fejlmeldingen går der 2-3 dage, så får du besøg af en tekniker, der vil kigge din installation igennem,
Din interne kabelinstallation, vil blive fejlsøgt, og kan teknikeren ordne dit problem evt. ved udskiftningen af modem, så gør de det.

Er problemet med din installation, eller placeringen af dit modem, vil du få en pris på at få ordnet din installation, eller et par gode råd til hvor du kan placere dit modem, eller tilkøbe Wi-Fi forstærkerudstyr, så det dækker dit hjem bedst.